dans

Har dansat i stort sett hela livet, började när jag var kanske 6-7 år i barndans och sen har det blivit att jag började dansa disco och sen street.
Street fortsatte jag med väldigt länge och det gick väldigt bra i det.
Var och tävlade på regionstävlingar,sm,em och vm.
När jag ibörjan började street så var det mest för att det var skoj, sedan blev jag allt mera och mera inne i detta med dansen och tog det mera och mera på stort allvar.
För några årsen ca 4-3 år sedan så dansade jag i en grupp och vi låg 1a på rankingen i sverige och vi fick möjligheten att åka till em och vm i polen och Slovenien!
Så klart satsade vi på detta och det blev väldigt väldigt mycket.
Blev sena kvällar och tidiga mornar,om man inte tränade med gruppen så hade man danslektion eller fotboll som jag då också tränade. Men slutade med fotbollen när det blev allt mera seriöst med dansen för hade inte tid för båda.
Kommer inte rikigt ihåg pallplatserna på em och vm men det va runt 20:e plats i världen och så, så det var vi allt jätte nöjda med.
Vi hade mycket roligt och träningarna kändes mera som nöjen än träning.
Det var otroliga upplevelser att åka och tävla utomlands men det mest intressanta tyckte jag avr att titta på alla olika stilar från olika länder i street klassen.
När vi sedan lade ner gruppen för det blev för mycket för alla så hade jag en paus från dansen i 6 månader och sedan började jag tävla lite smått igen men inte på lika stora villkor så känndes allt kul igen!
Började nyss dansa med en ny daspartner som heter Felicia, vi dansade två tävlingar ihop den första var en regionstävling och den vann vi och sen var det en sm tävling och den vann vi oxå :)
Men tiden finns inte rikigt så vi fick vara nöjda med två tävlingar eftersom felicia tagit studenten och inte vet vad hon ska göra och jag tar studenten om 4 månader och vet inte riktigt vad jag ska göra då heller.
Men vem vet jag kanske börjar igen om några år det kan hända :)
Men kommer alltid älska dans och även om jag inte går någon kurs så står jag ofta och dansar hemma!
Bilden nedanför är från när vi skulle på vm och em med gruppen för några år sedan när tidningen kom och intervjuade oss!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0